Jak nastartovat v životě změnu pro lepší život?

Chtěli byste ve svém životě změnu, ale máte problém s motivací? Nebo se do týdne vrátíte do starých kolejí?

Stává se vám, že když se rozhodnete začít dělat věci jinak, zaseknete se vždy na tom stejném místě? Také se vám nechce znovu začínat, protože už přeci víte, jak to dopadne? Nebo jste jeden den vynechali a převládne ve vás pocit, že nemá cenu se snažit ani ten další?

Já to tak kdysi také měla a naštěstí jsem se již naučila, jak na to.

Dříve jsem byla ten typ člověka, který jakmile jeden den vynechá, tak už znovu nezačne, ať už šlo o změnu stravování, učení se jazyků, či cvičení. Dokonce jsem si zaplatila roční členství v jednom fitness a chodila jsem tam jen týden! V tu dobu jsem neměla zrovna dobrou práci, abych si takové rozmary mohla dovolit. Musela jsem tedy změnit přístup.

Nebylo to napoprvé, ale podařilo se mi to. Dnes jsem za tu změnu moc vděčná a díky tomu si dnes ten život vážně užívám. 

V jednoduchosti je vážně síla, pomohly mi k tomu deník a denní rituály.

Každý měsíc si zapíšu, co bych se ráda naučila a co chci každý den pravidelně dělat. Každý máme jiné cíle, pro inspiraci vám napíšu ty mé. Chtěla jsem pravidelně cvičit, meditovat, učit se anglicky, zlepšit si stravovací návyky a najít si čas na knížky.

Nezačala jsem dělat vše najednou, to by bylo neudržitelné. Začala jsem postupně a každý měsíc přidávala jednu věc.

Takže v deníku teď mám na prvním řádku napsané -pohyb, meditace, angličtina,…A pod tím 31 řádků pro každý den jeden. Na konci každého dne si odškrtnu, co vše mám splněno. U odškrtávání mám vždy skvělý pocit, který mě motivuje žádný den nevynechat.

Po měsíci jsou navíc vždy vidět výsledky, takže mám dvojnásob motivace, když cítím, že věci mají smysl. Poslední den v měsíci si vždy udělám shrnutí všeho, co se mi povedlo a na čem je třeba ještě zapracovat.

Přiznám se vám, že jsem byla kuřák a toto mi pomohlo i přestat kouřit. Také díky deníku držím pravidelné půsty, naučila jsem se obličejovou jógu, vytvořila web a jsem celkově v životě spokojená v mnoha oblastech.

To vše díky deníku. Fakt!

Pokud chcete začít se změnou ve vašem životě, důležité je netlačit na sebe a nedělat nic z důvodu, že musíme a ani si nic neodpírat. To bychom dlouho nevydrželi. Dělejte jen to, co by vás mohlo bavit a zároveň vás posune dál.

Kupte si diář, nějaký co se vám bude líbit. Vyberte si jednu věc, která vám dává smysl, zapište si ji a po dobu jednoho měsíce ji testujte. Pokud jste zvolili dobře, uvidíte výsledky a bude vás to bavit. Zároveň po měsíci již budete mít vytvořený návyk, takže nebude těžké vytrvat i nadále.

Níže najdete ty rituály, které nejvíce pomohly mně. A to  nejenom k lepšímu zdraví, ale i od stresu a úzkosti k vyrovnanosti a lepšímu spánku.

Ranní rituály

  1.  Jako první si dám sklenici vody.  → Voda nám nastartuje organismus. Je to jednoduché, nenáročné a přitom důležité.
  2.  Dám si lok peptidového drinku.   →  Je plný aminokyselin. Ty jsou super nejen na imunitu, ale i celkovou funkci těla a mozku.
  3.  Vezmu si doplňky stravy → Málokdo z nás dokáže ze stravy získat všechny potřebné minerály a vitamíny.
  4.  Pustím si klidnou hudbu a zacvičím si Cchi kung sestavu. →  Celý den se pak cítím více spokojená a klidná.
  5.  Zacvičím si obličejovou jógu  → Jako její lektorka na ní nedám dopustit. Je to úžasný projev sebelásky, který dokáže omladit pleť. Já ji cvičím 2x denně, protože pomáhá i na akné, kterým trpím. 2x denně ji doporučuji cvičit i těm, kteří máte pigmentové skvrny.
  6.  Sednu si ke svému deníku, kde si odškrtám, co jsem za minulý den splnila.    → Dobrý pocit.
  7.  Zamyslím se nad tím, co bych dnes chtěla stihnout a jestli toho nemám hodně.   → Nebudu ve stresu, protože nestíhám. → Díky tomu toho stihnu paradoxně více.
  8. Zapíšu si, za co jsem vděčná. →  Více si pak vážím věcí, které se mi přes den přihodí.

Díky těmto ranním zvykům začínám ráno v klidu, vyhnu se tím přes den zbytečnému stresu. Takový příjemný začátek dne neuvěřitelně naladí na celý den.

Kdy jste naposledy šla vy spokojená a s úsměvem na tváři do práce?

Můj den

  1.  Mobil začnu používat nejdříve hodinu po probuzení, spíše později. → Nenechám si brát pozornost a energii.
  2.  Na sociální sítě mám na mobilu nastavený limit hodinu denně. → Zjistila jsem, že mi tím nic neuteče, ba naopak mám více času.
  3.  Snažím se zařadit jakýkoliv pohyb. → Procházku, skupinové dynamické lekce, jógu, zajdu si zalézt na stěnu. →  Endorfiny.
  4.  Jednou za týden si zajdu do sauny. Doporučuji navštívit saunový rituál. Až ucítíte ty vůně, nebudete chtít už jinak. →  Imunita.
  5.  Denně se věnuji 20 minut angličtině.  → Dnes nezbytná znalost, která mi bohužel moc nejde. Nejčastěji se ji věnuji v MHD.

Díky tomu, že omezuji sociální sítě, mám čas pustit si zajímavý podcast, přečíst si knihu. Něco nového se naučit. Když si pak zacvičím, nebo se projdu v lese, mám pocit naplněného dne.

Člověk je pak hned na sebe pyšnější.

Večerní rituály

  1. Dám si sprchu, poté otočím kohoutkem a pustím na sebe ledovou. →  Je to super na imunitu a práci se stresem. Fakt! Ideální je tím začít den, já z časových důvodů ji mám zařazenou až večer.
  2.  Zacvičím si obličejovou jógu a doplním o masáž či baňkování. → Nějaké vrásky mě díky tomu nemusí trápit.
  3.  Večer mám ztlumená světla i na mobilu a počítači. →  Začnu se tak připravovat na spánek.
  4.  Jsem v klidu, neřeším žádné složité věci. Nekoukám na žádné akčňáky a vraždy.
  5.  Před usnutím si lehnu na akupresurní podložku. →  Podpoří lymfatický systém.
  6.  Vezmu si sluchátka s vedenou meditací a medituji. →  Pravidelná meditace vám vážně změní život k lepšímu. Schválně s ní také začněte a za měsíc mi napište.
  7.  V ložnici nezavírám okno, miluji kolem sebe chladný, čerstvý vzduch. → Lepší spánek.
  8.  Kvůli možnému ruchu z ulice používám špunty do uší. Jakmile si na ně zvyknete, spíte o dost lépe.

Ledová sprcha dodá člověku pocit, že se překonal a zvládl velkou věc. Zkuste to a napište mi, pokud jste nevylezli ze sprchy s úsměvem 😉 .

Dost dlouho jsem měla potíže s usínáním. Vím, jaké je celou noc nezabrat a místo spánku bojovat s myšlenkami, které vyhrávají. A právě na usínání mi nejvíce pomohly body 3-8.

Kombinace těchto rituálů za celý den mi ovlivňuje náladu a psychiku. Uvědomila jsem si své priority a udělala si tak v životě pořádek.

Schválně se zkuste zamyslet. Neděláte nějakou věc jen ze zvyku a přitom vám nic nepřináší? Něco tam najdete, že? 🙂 Přestaňte s tím a nahraďte to prospěšnějším zvykem, uleví se vám.

Jak tedy začít?

Nedávejte si toho hodně. Nejlepší je začít zlehka jednou věcí a postupně přidávat.

Zapište si ji do diáře a každý den si odškrtněte, že máte splněno.

Sledujte, jak vám to vyhovuje. Když vydržíte měsíc, budete si jistí, jestli vám tato nová věc dává smysl a hlavně → jestli vidíte výsledky. Když splní tyto podmíny, bude vás to bavit a nebudete se do ni muset přemlouvat.

Zapisovat a tím kontrolovat se dá všechno

  1. Spánek
  2. Nové návyky
  3. Sport
  4. Myšlení
  5. Vaše pokroky v Obličejové józe 😉
  6. Strava a s tím spojené vylučování, které je výborný ukazatel, jestli něco není v pořádku.
  7. Cokoliv dalšího, co vás napadne

Důvod, proč rituály dělat každý den?  →Protože vás to ohromně posune.

Máte i vy své rituály?

Sebe-motivační deník jsem měla poprvé ve 22 letech a hodně mi pomohl. Pár let jsem mezitím vynechala, ale teď si troufám říct, že už nepřestanu. Tyto návyky mne dovedly k mému vlastnímu projektu, přivádí mi do života zajímavé lidi a situace. Dávají mi více svobody.

PS: Neudělám úplně vždy všechno, někdy to nejde nebo se mi fakt nechce. Důležité je nestresovat se z toho.

Budu ráda, když se zde inspirujete a začnete i vy denně pracovat na svém vysněném zítřku. Malé kroky můžou pomoci k velkým změnám.

Andrea Doležalová
Specializuji se na obličejovou jógu. Učím vás, jak pravidelným cvičením a masáží obličeje dosáhnout viditelného omlazení. Příběh, jak jsem se nadchla do obličejové jógy najdete zde . Na nejčastější otázky ohledně obličejové jógy odovídám v mém ebooku.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.