Co vám dělá káva s pletí? Jak tomu předejít?

Potřebujete se ihned po ránu probrat kávou? Nejste spokojeni s pletí? Nemůže se to náhodou ovlivňovat? V čem je káva na pleť super a v čem ne?

Pojďme se na to podívat 😉

Věřím, že většina z vás si neumí představit den bez šálku voňavé kávy. Víte, jak se pití kávy projeví na vašem vzhledu? Níže jsem vám shrnula plusy a mínusy kávy, na co si dávat pozor a jak pít kávu bez negativních následků.

Pro ujasnění píši o kvalitní zrnkové kávě, ne o rozpustné ze supermarketu.

Mínusy kávy

Abyste si kávou neubližovali, musíte znát tyto 3 zásady. Většina pijete kávu v nevhodnou dobu, ve velkém množství a nedoplňujete tekutiny. Možná vám to zní banálně, ale je to pro vás zásadní.

1 . Kdy je na kávu vhodný čas?
Kávu pijte, když máte nízké hodnoty kortizolu v těle.  To znamená první šálek kávy doporučuji hodinu a půl po probuzení. Po obědě si dejte hodinku pauzu a poslední šálek dopijte 8 hodin před spaním.

Díky vysokým hladinám kortizolu po ránu se přirozeně probíráme. Když si ihned po probuzení dáme kávu, kofein převezme tuto naší přirozenou funkci.

Pití kávy každý den po probuzení, naruší naší přirozenou schopnost se ráno rychle probrat. To způsobí pocit, že bez ranní kávy nejsme schopni fungovat.

Kofein nám negativně ovlivní spánek a naše tělo si pak přes noc nezvládá odpočinout. I když po kávě ihned usnete a spíte 8 hodin, stejně se vzbudíte unavení. Díky tomu ráno jako první sáhnete po kávě a z tohohle kolotoče už nenajdete cestu ven.

Ani jeden výše uvedený faktor se neprojeví pozitivně na naší pleti. Můžete mít opuchy pod očima, nezdravou barvu pokožky i kožní problémy.

2 . Kolik kávy denně vypít?
Kortizol i kofein způsobují v těle krátkodobý stres. Nemusíte se bát, krátkodobý stres je zdravý, a když si dáte kávu ve vhodnou dobu, podpoříte plusy kávy.

Jenže pití více šálků za den způsobí dlouhodobý stres, který vede až k chronickému stresu. To už nebezpečné je. Zdravé množství šálků kávy je individuální, každý byste se měli pozorovat a pít jen tolik, kolik vám svědčí.

Když jsme ve stresu, naše pleť není dostatečně vyživená a následně může vypadat až nezdravě. Projevuje se na ní únava a padají nám více vlasy.

3. Nepijete dostatek vody? Víte, co vám to dělá s pletí?
Káva odvodňuje, to znamená, že čerpá vodu z buněk našeho těla, kterou následně vyloučí. Při nedostatečném pitném režimu se nám zhorší tvorba kolagenu a elastinu, stárne nám pleť, máme více vrásek a ty stávající jsou hlubší. A opět si tím otevíráme náruč kožním potížím.

Dehydratované pleti nepomůže hydratační krém. Naše tělo žije ze spánku, vody, živin a pohybu, ne z krémů. Ty jsou super doplněk pro každý den, jen mysleme na to, že když nebudeme dostateční pít, samotný krém nás nezachrání.

Spěte a pijte dostatek vody. Budete vypadat lépe a nic vás to nestojí.

Káva a akné

Jak jsem již zmínila, přemíra kofeinu může způsobit dlouhodobý stres a naše tělo pak neustále vyplavuje stresové hormony. Díky nim se nám zvýší tvorba inzulínu a zase díky němu se více tvoří kožní maz. Ten nám ucpe póry a máme zaděláno na záněty a akné.

Navíc příliš mnoho kávy nám může narušit střevní mikroflóru. Střeva jsou důležitá pro naši imunitu, proto nezdravě vypadající pleť může mít příčinu v přemnožení špatných bakterií ve střevech. K tomu se nabalují i jiné zdravotní potíže.

Závislost na kávě

Většina mých kamarádek říká, že když si nedají kávu, bolí je hlava a jsou podrážděnější. Toto je dnes vcelku běžná věc. Možná nevíte, že při nadmíře kávy se snižuje produkce serotoninu, a když nám chybí tento hormon, můžeme mít až deprese.

Popravdě, pokud vám káva způsobuje únavu, bolesti hlavy nebo deprese, je na čase si dát pauzu. Jste totiž závislí.

Chcete si dát pauzu?

Počítejte, že od druhého dne budete pociťovat výše uvedené abstinenční příznaky a ty můžou trvat týden až dva. Poté budete překvapeni, kolik energie v sobě máte hned od rána. V tuto dobu je důležité dbát na pravidelný spánek a pití dostatečného množství vody.

Plusy kávy

Teď, když už znáte 3 hlavní zásady pro pití kávy, můžete si užívat, co vám káva nabízí.

Nejen že je chutná, voňavá a povzbuzující, také obsahuje spousty antioxidantů, snižuje riziko cukrovky 2 typu, srdečních chorob, navyšuje sportovní výkon. Pomáhá předcházet zhoršování paměti, pozornosti a jiných kognitivních funkcí ve stáří.

Využití kávy v péči o pleť:

Pleti pomůžeme peelingem z kávy, díky kterému se zbavíme odumřelých buněk, prokrvíme a rozjasníme pokožku.

Antioxidanty obsažené v zrnu nám pomáhají zbavit se toxinů z pokožky.

Kávový peeling si můžeme udělat sami doma.

Já sbírám kávovou sedlinu z kávovaru, vysuším ji, přidám kvalitní olej (vybírejte dle tipu vaší pleti). Přidám kapku esenciálního oleje, s ohledem na roční období a výsledek, kterého chci docílit. Protože mám mastnou pleť, vmíchávám i jíl.

Podomácku vyrobeného peelingu dělejte raději malé množství, které co nejdříve spotřebujete, aby se v něm namnožily bakterie.

Pokud nejste na domácí tvoření, doporučuji tuto úžasnou, voňavou, intenzivní, zpevňující peelingovou masku na obličej a tělo.

Peeling naneste jednou týdně na vyčištěnou, navlhčenou pleť, jemnými krouživými pohyby masírujte, vyhněte se oblasti očí. Nechte 5 minut působit, vychutnávejte si tu vůni a opláchněte vlažnou vodou.

Neprovádějte peeling, pokud máte ekzematickou, poraněnou a jinak narušenou pokožku.


Andrea Doležalová
Specializuji se na obličejovou jógu. Učím vás, jak pravidelným cvičením a masáží obličeje dosáhnout viditelného omlazení. Příběh, jak jsem se nadchla do obličejové jógy najdete zde . Na nejčastější otázky ohledně obličejové jógy odovídám v mém ebooku.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.